Google+

środa, 1 maja 2013

Szydełkowy obraz pegaza na ścianę




Dzisiejszy wpis nawiązuje do tytułu mojego bloga : "Nitką malowane". Zabawimy się w malarzy, ale zamiast pędzli użyjemy nici i szydełka. 


Do wykonania obrazu będziemy potrzebować kilka rzeczy :


1. Ramę do obrazów o wielkości 100 x 70 cm : tył z dykty, ramka z aluminium w kolorze żółtym, szyba (ja kupiłam je na allegro)








2. Dwa kartony brystolu w dwóch kolorach (brązowym i żółtym), wielkość 100 x 70 cm (do nabycia w sklepach dla plastyków). 








3. Spinacz biurowy i zszywki :))







4. Wydziergany przez nas obraz. Do jego zrobienia użyłam nici Muza 30 tex x 4, kolor biały. Zastosowałam ścieg siatkowy I (mniejsze kratki - patrz : kurs robótek szydełkowych). Wielkość robótki (po uprasowaniu) ok 100 x 70 cm. Osoby mniej wprawione w robótkach szydełkowych mogą brzegi wykonać z pełnych kratek. 


Robótkę wykonujemy wg. schematu:


Wykonany "obraz" przypinamy do brzegów kartonu brązowego za pomocą zszywacza, robótka musi być dobrze naciągnięta. 






Z żółtego kartonu wycinamy cztery paski o szerokości 2 cm i długości boków (2 paski - 70 cm i 2 paski - 100 cm), zakryją one zszywki. Na koniec składamy wszystko w jedną całość : tył z dykty, na to karton z robótką i paski, na koniec szyba i zaczepiamy ramki. Obraz gotowy jest do powieszenia na ścianę. 


Wydzierganą robótkę możemy oprawić u specjalisty (będzie prościej), dobór kolorów ramek według własnego uznania. 

3 komentarze:

  1. Ty to masz niesamowite pomysły, w życiu bym na to nie wpadła :) świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe dzieło! :) Blog ma Pani cudowny i złote ręce! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł :) Ja ostatnio postanowiłam spróbować swoich sił w innej dziedzinie i wykonuję obrazy na szkle akrylowym. Efekt gotowego obrazu jest niesamowity.

    OdpowiedzUsuń